Laktos, inte bra !

Sedan min pappa dog har jag aldrig druckit ett rent glas mjök de e förjävligt snuskigt! men de e ju bra för kroppen.
Så blir de att  vi  äter mycket laktos fritt då min älskling är allergisk.
Jag  har även kännt detta själv eftersom jag  inte mådde så bra förut när ja bara drack mjölk.
Och det blev ännu tydligare när man slutade ett tag och började igen, sjukt ont i magen när ja dricker vanlig mjölk. Jag är ju inte direkt super kännslig men att  dricka de funkar inte, gjorde en dum sak för över ett  årsedan där jag höll på att  ta körkort, hoppade över lunchen på skolan ( som vanligt )  och  köpte mig en drickyoghurt... aldrig i hela mitt liv haft så ont i magen ngn gång ! fyyyfan!
Jag  äter oftast  valios laktos fria produkter, fungerar mycket bättre för magen måste jag säga!
Så i vårt hem när vi  flyttar  kommer de nästan bara vara laktos fria saker i kylen, och det  smakar ju lika som vanlig mjölk gör om man köper rätt produkter ! :)

Kommentarer
Postat av: J e n n i f e r

sv; okkejj så bra då :) .

2011-05-16 @ 22:30:50
URL: http://fotobypenni.blogg.se/
Postat av: Sanna

Yoghurt innehåller knappt någon laktos! :).

2011-05-17 @ 10:28:01
URL: http://sannalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0