Att vara stark

Man ska alltid stå för den man är och visa att man är stark.
Hela tiden kommer det mot gångar här i livet det vet vi alla.
Men vi klarar av dessa.
Man ska ha roligt och leva livet medans man kan så tänker jag.
Och hittils har även jag varit med om en del tråkiga och jobbiga saker.
Tänkte på dessa ord och vår verklighet när jag såg filmen Vit Oleander.

Filmen handlar om en flicka som heter Astrid, hennes mamma sitter i fängelse för att hon har dödat sin man.
Astrid hamnar hos en fosterfamilj som var väldig sälla i början. Men mamman i huset får frispel eftersom Astrid och  hennes sambo Ray  har pratat  lite och kanske mer vem vet ?
En dag så får mamman för sig att dom haft sex med varandra och hon vill döda Astrid för detta, hon skjuter mot henne och träffar i axeln. Självklart var både mamman och Ray  borta när ambulansen kom dit.
Astrid hamnar nu på ett ställe med massa andra tonåringar, även nu blir hon anklagad för att göra massa saker.
Mycket förändras i Astrids liv nu har jag bara berättat  en liten snutt av början på filmen.
det  ja sett av filmen hittils tycker jag den är bra. Ni borde se den, tycker den är ledsam men ah.

Kommentarer
Postat av: Carro Mill

hur var filmen? sevärd? :) kram

2010-03-17 @ 22:37:40
URL: http://carolinemill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0