11 juni

Jag vakna imorse av att  telefonen ringde det var en från kommunen som sa att morfar skulle hem.
det är inte ens värdigt att  får komma hem och inte kunna klä på sig eller duscha själv,
så kommunen menar att vi ska ha hemtjänsten springades här NEJ TACK.
Som jag sagt  till mamma så kommer inte jag vilja bo här dom veckrona de gäller för ja ska inte
behöva ligga och tänka på om han kommer ramla eller inte, det har ja ju gjort förut.
Som när han ramlade nu sista gången tog en timme innan hemtjänsten kom för larmet fungerade
inte och sen 2 innan ambulansen kom.
Och  då hade han ju legat  på  golvet före jag kom hem.
Nån mer än jag som inte tycker att  de är ett värdigt liv ?
När det finns hjälp att få, men bara för att han kan laga sin mat själv när han väl fått hjälp upp på bena
då klarar man sig själv?  Det tycker inte jag iallafall !
och han kan inte komma i  och ur badkaret  då skulle man tvätta morfar med tvättlappar !
så jävla fel så jävla ovärdigt att bli förnedrad på detta sätt av Hudiksvallskommun.
När han själv vill komma till ett äldeboende för han känner sig inte trygg hemma?
kan man inte göra något för de sista kanske månaderna/Åren de gamla har kvar?.
Min morfar är idag  83 år han har  problem med sin höft som hoppat ur 3/4 gånger
och näst sista gången sa dom att nästa gång ska vi operera. MEN det gjorde inte Hudiksvalls sjukhus då heller.
Dom höll inte de dom lovat antagligen för han var för  83 år, dom gav honom ist en plast skena som han haft runt benet nu i 4 veckor och de är som ett gips som tycker åt benet hela tiden.
Vilken med för att hans muskler kring Benet har Försvunnit eller gått ner.
Vilket gör att han kan inte ta sig upp från en stol ensam han kan inte klä på sig  och han måste ha hjälp upp från toaletten. Jag  tycker att man kan hjälpa de gamla när vi och dom faktis betalar  skatt för att få hjälp!
Nån gång inom en snar framtid ska vi på  möte med kommunen om de här.
Ni märker nog de.

Har jag rätt eller har jag fel ? Kommentera






/ Erika 

Kommentarer
Postat av: Marcus

De där är sjukt, klart dom gamla ska ha hjälp!

2009-06-11 @ 12:56:12
Postat av: ericaperzzon

DU har så rätt! Låt de gamla människorna få det bra i slutet av livet!



/E

2009-06-11 @ 23:28:28
URL: http://ericaperzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0